Saturday, February 20, 2010

cont.....

:p

ahaha,lame giler amik masa nak smbung entry lepas smpi la ne dh lupa countdown nyer..xpe2 jgn wisau dah ku catatkan dlm buku 555 agar xtinggal secebis pun...im very particular bout facts!

ooppss! lupa bagi salam (salam sejahtera smua-khabare waras ngak??).. ok disini terdapat RALAT yg ingin aku perbetulkan (thankz to shaza bout dis)...shaman ye bukan saiman...ampuni ya aku manusia yg khilaf(nada sinetron gi2)

(8) Yusop & Sahman DAY OUT!!

14/2- memandangkan umah aku dh dipenuhi smula setelah adik, aku, angah serta along n saeed.(abe xdpt ikut sbb dia ader kelas ketika i2.haih dedikasi sungguh abg iparku sowg ne) balik so ayah pun dgn girangnyer membawa kami semua ge pontian krn anak kwn lama nyer kawen..huhuhu,malu ingin ku nyatakan tp aku harus mengaku " INI KALI PERTAMA sepanjang 23thun aku smpi kat pontian"- (blushin2*). makan2, acar asam dia sgt sedap!!!!! klu x aku fikirkan malu dh lame aku gie belakang suwuh diowg bungkus.maklum lah aku nie kan hantu asam.

tap tup tap tnggu ayah abes celoteh kiteowg pun gerak nak balik..aku masih tidak puas hati ketika i2 sbb aku xpuas gie jalan lagi so aku melantik diri sendiri n mencadangkan kiteowg gie JOHOR BAHRU...so kami 2 keluarga ngn comelnyer gie la jalan2 sekitar danga bay..lama gak la.bayangkan seharian aku pakai baju kurung(uiks,sgt ayu n melekit). mlm 2 ader la kedai2 yg bukak-sibuk je smua nak jual bunga 4 valentine.then aku pun xla melepaskan peluang bershoppin' sedikit. Setelah kami smua menunjukkan tanda2 protes kerana bapak2 kami menghilangkan diri (xcited dpt jmpa), ktowg smua ge la makan kat BANAFEE(cadangan shaza)..owh ne kedai i2 betty banafee punya ma...ok la makanan dia tp dianyer pasta xsedap!!!..percaya la kata2 aku yg sukekan italian food ne..MINT shake dia besh bangat!... pas makan amik gambar 2-3 keping, gedik2,kiss2 pipi, aku n fam pun brangkat pulai ke seremban...


(7) JERAM GADING

esok harinyer, ayah masih ingin meneruskan agenda dia keluar tp kiteowg xmau(yelah hari cuti so spend ngn fmily)...xyah sibuk2 nak pikir business jer..mule2 igt nak gie kl bershoppin bb telah lama ayah xbawak kiteowg ge shoppin tp akhirnyer gie mandi air terjun. ini smua kerana idea asal along di tentang hebat oleh ibu n adik kata mereka "skunk ne panas nak ge kl lagi panas so better kite ge tempat yg sejuk sprt ulu bndul ker???"....erm aku berfikir sejenak." xmau kite gie lata kijang(smbl aku nyanyi2 lagu mari melawat n9 yg mana ader liriknya menyebut tntg lata kijanh)

"lata kijang xkureng hebat,di jolobu tompat lotak eh,jd sebutan jadi sebutan"
so aku la master mind...kami berpakaian sesempoi boleh n gie jelebu...singgah umah pak uteh(adik ibu) tp memandangkan hari pun dh gelap so xdpt gie lata kijang yg mengambil masa 2jam dr umah pak uteh...so kami gie bermandi manda di jeram gading yg xkureng hebat....sojuk bonar la air yo!!

(6) BUFDAY SAEED & AQLAN

arine pulak(15/2) ibu ajak aku,adik,ayah n along gie carefour..baru bukak kat seremban..so gie la jalan2...beli maxi pekena songtam(makanan thai), sizziling n ayah belikan aku garnier utk hilangkan eye bag-sgt concern papa ku nie ttg kecantikan anak gadisnya...balik jer beli kek kat secret senawang sbb nak celebrate bufday aqlan (1thun) n saeed(32)....makan kek,tetibe ayah sakit kepala disebabkan tahap gule tinggi dlm badan..sian aku tgok...ibu memulakan kempen "air suam" so kami smua terlibat sama sebagai sokongan moral kpd ayah..tp xsmpi berapa minit je adik "kadi nak milo!"-haih adik aku nie air milo je memanjang.aku je la ngn ibu yg masih lagi terus berjuang demi kesihatan dirumah ne

(7) erm?
tetibe aku terpikir awat la aku wat entry pepanjang ne...k2,aku pendekkan je la(ngatuk dah ne)..ne pun aku taip sambil2 nak tunggu kekanda hati pulang...

ok ne citer aku xmau ckp sama..bahaya!. ader la kawan aku sowang ne, xder angin ape2 tetibe je berubah...aku bukannyer apa xla aku xsuke la klu xtahu sebab musabah then tetibe xtegur aku which keadaan jadi akward n aku yg sgt paranoid ne mule la pikir apa la salah aku wat kat dia....alih2 aku dpt tau dr sumber terdekat knp dia berubah sbb terasa ngn aku..ek eleh,aku dh bagitau klu xpuas hati or terasa ckp je dedepan,nie idak-so aku tnya la dia ari2,sah!..tp aku malas la nak layan-gasak ko la,xder aku adapkan sgt nak ko kwn ngn aku. i done my part so its up 2 u then..even dia wat cam tue pun aku still happy atas perubahan besar yg jd dlm hidup dia

(6) COcOnut Shake

pagi2 kiteowg dh gerak gie melaka sbb kui 12.30 umah pakcik leman (adik ayah) ader kenduri.pindah umah baru kat pantai klbang..so drive kesana the smpi je kat mlaka "betul la bak kata jue", pantai klbang dah kena tambak!! huhu,aku sedih sbb kat ci2 banyak nostalgia time aku dip dulu...aku suke pantai-suke sangat wlupun aku nie phobia air laut...aku rase damai n pulang kepadanyer bile aku tengok laut...(sob2)... diowg tmbak sbb nak wat melaka gold coast..siap ngn xtrem park lagi..umah pakcik sgt dekat ngan pantai..panas tp berangin...kami xla lama sgt kat umah pakcik sbb ayah ader nak jmpa kawan dia so dlm perjalanan nak balik singgah kat tepi jalan sbb adik kata kedai jual coconut shake dia sedap...ayah bising gak la sbb barisan owg nak order panjang.sumpah kedai 2 sgt ramai owg dtg. aku xdulik, aku nak jugak rase.dah alang2 dtg cube jela..so beratur n 1jam gak la baru dpt minum.erm nak kata sedap sgt xla tp ok la-bagus la owg melayu berinovasi n bersemangat usahawan ....

sumpah penat n nak tido sbb esok nk gie pasar pagi ngn ibu! chiau***

No comments:

Post a Comment