Tuesday, February 9, 2010

funeral blues

salam :0....

Terdetik jua akhirnya hati ne nak tulis blog smua setelah lama menghapuskan hasrat i2 wlupun permintaan begitu banyak (:p) mungkin dah tibe masa utk aku jadikan blog ini sebagai medium or terapi jiwa yang berkesan sama ader untuk luahan hati dan juga untuk menyebarkan ilmu yg ader sekangkang kera ne..[bak kata ustazah ku yg"sapa ek name?-ilmu tnpa amal xder faedah nyer eh]

oklah memandangkan 1st entry so mmg terlalu bnyak nak dibebelkan setelah bf di ym pun ditolak tepi jap(sian dia,sabar eh!-focus2),aku telah menegaskan dlm hati untuk menulis apa yg penting setakat nie...sama2 kite baca bismillah b4 baca demi keberkataan bersama(koya la pulak)

BISMILLAH.............

hari nie aku dikejutkan dengan temparan kehidupan untuk ke sekian kalinyer...hakikat yang perlu ditempuhi oleh semua insan yang bergelar manusia."KEMATIAN".

YA!!ku katakan dengan sayu dan hiba kematian. dek kerana terlalu leka dengan agenda serta propaganda dunia aku terlupa akan kewujudannya. Mungkin Tuhan berikannyer sebagai peringatan kepada ku-hambanya yg terlena dibuai mimpi nie. NAWAL ABD AZIZ-mentorku,seniorku,sahabatku,ex rumateku serta seangkatan dengannya telah pulang ke rahmatullah 9/2/2010 at 11pm. beitul sms aku tadi tnya apa nama ayah kak nawal-mati2 aku ingat dia masuk paper(hati dh mule xenak ketika i2) tp aku xendahkan permainan hati ini dan beberapa minit kemudian sms ke 2 yg bagitau aku "pemergian" kak nawal...aku masih xpercaya,lalu aku dail terus no kak fuzan,"haih nasib baik simpan lagi"

di hujung talian 1suara yg kaku dan sedih,mindaku terus termati "apa bnda lah aku nak tnya ne"-ye,jawapan yg sahih BENAR khabaran beitul i2. Demi tuhan aku sgt takut, segala "bulu2" disetiap inci tubuhku berdiri (sprt menyanyi lagu negaraku)."Ya Allah besarnya kuasa mu, dr mu ku datang dah kepadamu jua ku pulang"...Dengan tangisan aku sebarkan juga berita agar smua yg mengenali arwah tau akan permergiannya.

aku pasti tahu apa yg berlegar di minda kowang smua"apa yg wat aku sedih sgt"...jawapan ku mudah, aku ralat!ralat sangat n aku pasti kowang pun pernah melalui moment yg buat kowang rase mcmne n tau masa xblh berputar kembali.. mana x nyer aku xjmpa dia langsung b4 dia kuar dr umah sewa ari2, cal xdijawap n sms xpernah dibalas...tup tup-berita kematiannya yang ku dengar.sememangnya aku masih waras n asas2 agama masih bersemadi kukuh jadi "AKU REDHA"....

sigh! so untuk 1st entry ne aku khaskan ruangan yg xseberapa ini demi insan yg banyak membantu aku selama ini,smoga rohnya bersemadi bersama2 owg yg beriman~{amin}

~AL-FATIHAH~

No comments:

Post a Comment